Megállja a helyét a weboldalad? Pofonegyszerű teszt, amivel kiderítheted.

Mit gondolsz, a Te weboldalad megállja a helyét? Egyáltalán milyen szempontoknak illene megfelelnie a weboldaladnak? Elég, ha szép és igényes, no meg tudja az alapfunkciókat? Mi a helyzet a marketing szempontokkal? Vajon alkalmas a weboldalad a folyamatos, valamint hatékony ügyfél- és bevételszerzésre?

A sok szempont közül vegyük csak a weboldaladon szereplő tartalmakat. Ezek vajon rendben vannak? Elősegítik, hogy a fentebb felsorolt szempontok is érvényesülhessenek? Tényleg az ügyfeleidre szabtad a weboldalad?

Hoztunk Neked egy pofonegyszerű tesztet, amivel ezt könnyen kiderítheted: Arra kérünk, hogy alaposan vizsgáld meg, a weboldaladon vajon magadról, vagy az ügyfeleidről beszélsz többet?

Egészen pontosan számold meg: hány tartalmi blokk van arról, hogy milyen szipi-szuper a vállalkozásod, milyen technikai tudnivalók vannak a cégről, hány design elem van, amitől nagyon vagány maga az oldal? Hányszor mondod el, miért éppen Téged és a vállalkozásodat válasszák, hányszor hozod fel a sikerszámaitokat, hányszor takaródzol a referenciáiddal?

És most azt is számold meg kérlek, hogy hányszor beszélsz az ügyfeleidről. Hány blokk szól az aggodalmaikról, az őket aggasztó problémákról, a hátrányokról, amiket elszenvednek a megoldásod nélkül? Mennyi figyelmet szentelsz annak, hogy kifejezd, ismered őket, érted őket, sőt, érzed őket?

Egészen pontosan hány blokk szól arról, hogy a számukra elérhető potenciális előnyökről beszélsz? Azokat a szavakat és kifejezéseket használod, amelyeket ők is használnak?

Emberi nyelven, közérthetően, szimpatikusan és szerethetően kommunikálsz? Vagy még mindig a technikai részleteknél maradtál el, a szakkifejezésekhez ragaszkodsz és hidegen hagy, ha – a bár profin megfogalmazott szövegeidet – a kutya sem érti?

Mondd, mennyire tudsz a célközönséged szerepébe bújni? Mennyire azonosulsz velük, amikor Nekik készítesz tartalmat? Mennyire szabod az igényeikre a vállalkozásodat? És most a tízpontos kérdés, amelyhez kérlek, tedd a kezed a szívedre: a weboldalad valóban nekik készült?

Ha arányaiban, vagy akár teljesen számszerűvé téve többet beszélsz magadról, a vállalkozásodról, a számodra fontos dolgokról, akkor egy valamit egészen biztosan leszögezhetünk: a weboldalad nem állja meg a helyét. Ezen szempont alapján legalábbis, biztosan nem.

Pedig szerintünk mostanra érted, hogy ez egy igencsak fontos szempont. Prioritásnak kell számodra lennie!

Persze beszélhetsz a vállalkozásodról, a sok ezzel kapcsolatos felsorolt tartalom természetesen fontos. De ha mérlegre kellene tenni, akkor egyértelműen az ügyfélről, az ügyfélnek szóló tartalmak nyomnának többet a latba.

Hozzávetőlegesen érdemes úgy háromszor többet beszélni róluk, mint magunkról.

Hisz képzeld csak el: potenciális ügyfélként ellátogatsz egy teljesen profinak tűnő, ám tartalmilag inkább technikai oldalra, amiről megállapítod, hogy tök szuper.

De nem érzed, hogy hozzád beszélnének. Nem érzed, hogy a probléma érintene Téged, hiszen egy szó sincs arról, hogy mi is a probléma, az miért érint Téged, miért lenne jobb az életed, ha megoldást találnál rá, és miért volna extrán szuper döntés, ha éppen az ő megoldásukat választanád.

Mintha azt várnák Tőled, hogy vedd észre a nyilvánvaló üzenetet, amit egyáltalán, semmilyen módon nem közvetítenek feléd.

Nem mondják Neked, hogy mit akarnak Tőled. Magukról beszélnek, érzed is, hogy ügyesek lehetnek a tevékenységükben, csak éppen nem érzel semmilyen közös pontot a kettőtök ügyében. Ezen a ponton pedig szépen bezárod a weboldalt, és elteszed a fejedben egy gyönyörű polcra.

Most azt képzeld el, hogy egy esztétikailag sokkal zagyvább weboldalra keveredsz, de ott mégis azt érzed, hogy minden Rólad szól. Folyton az az érzésed támad, hogy igen-igen, nekem PONT EZ A BAJOM. De jó volna megoldást találni rá! Jé, hogy pont erre kínálnak nekem megoldást? Sőt, még el is mondják, miért jó ez nekem. Miért PONT EZ KELL NEKEM! És, ha ennyire ismernek, akkor igazuk kell, hogy legyen..

Most kérlek, őszintén döntsd el, hogy a weboldalad ezek alapján, megállja-e a helyét!

Amennyiben igen, engedd meg, hogy gratuláljunk! Számodra más szempontok felülvizsgálatának jött el most az ideje, hiszen biztosak vagyunk benne, hogy Te is a folyamatos fejlődésben hiszel.

Amennyiben úgy ítéled meg, hogy ennek a szempontnak a weboldalad mégsem felel meg, akkor itt az ideje lépned! Azon érdemes dolgoznod, hogy minél inkább az ügyfeleidet helyezd előtérbe, még a weboldalad felépítését, tartalmi összetételét illetően is.

És, amennyiben úgy érzed, hogy ebben, vagy a fent említett bármelyik szempont kapcsán stratégiai tanácsadásra lenne szükséged, ide kattintva bátran keress fel minket!