Egyáltalán nem ritka, hogy az ügyfeleink megkérnek minket, csináljunk egy szuper vírusmarketing kampányt. De olyat, ami nagyon ütős, ami nagyon látványos, amiről az egész piac beszél.

Szoktam kapni szuper videókat és mindenkinek megvan a kedvenc vírusmarketing sztorija, ami – szerinte – nagyon durrant. Bevallom, jó párról akkor hallok először…

Aztán rátérünk még egy nüanszra: legyen olcsó és működjön!

Mi sem egyszerűbb!

Ha véletlenül Te is ebben gondolkozol, akkor elmondom, hogy miért ne csinálj vírusmarketing kampányt, hacsak nem egy multinacionális cég vagy, akinek távolról, szabad szemmel is jól látható az erre a keretre ablakon kérdés nélkül kidobható marketing kerete!

A vírusmarketing arra alapoz, hogy az emberek megosztják a tartalmat. A rossz hírem az, hogy az emberek egyre kevésbé osztják meg, vagy inkább egyáltalán nem osztanak meg semmit! (De a Te nyugdíjas ismerősöd igen… tudom… bízz bennem, nem osztják meg.) De ez csak az egyik – bár alapvető – probléma.

A vírusmarketing ugyanis nem egy hosszú távon, folyamatosan alkalmazható marketing stratégia, amivel tervezhetsz és amire céget építhetsz! Még ha sikeres, akkor is csak egy rövidtávú, esetleges és tiszavirág életű kampány. Megdobhatja a céged ismertségét, forgalmát, de napokig tart csak a hatása. Aztán huss, elvitte a cica… és a következő szenzációhajhász hír.

A vírusmarketing ráadásul egy ötlet, ami vagy bejön, vagy nem! És 99 százalékban nem jön be. Még nagy cégeknek sem, akik piackutatnak, szociológusokat alkalmaznak, hogy felmérjék mire vagy érzékeny és mire reagálnál, mit osztanál meg. Mégis többnyire felsülnek, mert ez nagyon-nagyon-nagyon nehéz.

Persze mindenkiben benne van az érzés, hogy de majd az enyém pont az az 1% lesz, ami működni fog. Kívánom neked, legyen úgy! Legyen a Tiéd az év legjobb vírusmarketing kampánya. Megvan a 15 perc hírnév.

De még ha működött is, mi a következő lépés? Jövő héten kitalálsz egy újabbat?

A vírusmarketing mítoszába azok a marketing terén kezdő vállalkozók ringatják magukat, akik nem hajlandóak elvégezni a házijukat, csak minél kevesebb energiabefektetéssel minél nagyobb eredményt elérni. Sajnos vagy szerencsére ez a hozzáállás nem szokott kifizetődni, mert az üzleti élet nem kínál egérutat és a hosszú távú sikerhez bizony dolgozni kell…

Úgyhogy felejtsd el a vírusmarketinget, amíg nincsenek erre szabadon elszórható tízmillióid (ha Magyarországban gondolkozol, világviszonylatban pedig dollár tízmillióid). Stratégiában gondolkozz, ami holnap és holnapután is működik.

Ha ide kattintasz, akkor kaphatsz egy ilyen tervet tőlünk díjmentesen!